Jasno
Bratislava
Milan
27.11.2022
Chcete zmeniť svoj život k lepšiemu? Choďte spávať v TOMTO čase!
Zdielať na
Lifestyle

Chcete zmeniť svoj život k lepšiemu? Choďte spávať v TOMTO čase!

Zdroj: Flickr

Pracovať nevyspatý je rovnaké, akoby ste pracovali pod vplyvom alkoholu.

​Vo veľkých spoločnostiach, ktoré sa chystajú dobyť svet, je bežné, že sa spánok a odpočinok považujú za slabosť a takmer súťažia o nadčasy, aby dokázali, aká energia sa vynakladá na rozvoj spoločnosti. Investori začínajúcich podnikov by ale mali brať na zreteľ, že nie je dôležitá len dovolenka, ale aj kvalitný spánok zamestnancov.

Nedostatok spánku ovplyvňuje vaše výsledky v práci rovnako ako alkohol.

- tvrdí Julia Kirby, redaktorka Hardward Business Review, ktorú riadne nahneval problém prepracovanosti. Je jasné, že opitých pracovníkov v zamestnaní nikde nevidia radi, ale podľa vedeckého výskumu má nedostatok spánku niekedy horší účinok ako alkohol.

HBR

​​Podľa štúdie uverejnenej v magazíne Nature, sa výkon ľudskej práce počas 10 až 26 hodín bdenia každou ďalšou prebdenou hodinou zníži o toľko, akoby sa hladina alkoholu v krvi zvýšila o 0,004 percenta. Tí, ktorí zostanú bdieť 17 hodín, majú kognitívny výkon akoby mali v krvi 0,05 percenta alkoholu. Približne takúto koncentráciu má 85-kilový človek hodinu po vypití jedného piva. Už 24 hodín bdenia zvyšuje túto koncentráciu na 0,10 percent a pri takomto množstve alkoholu v krvi je už trestné sadnúť za volant.

Podľa Kirby je veľkou chybou, že kým všade sa hovorí o dôležitosti správneho stravovania a pohybu, spánok ako tretí pilier zdravého života sa úplne zanedbáva.

V záujme kvalitnejšieho spánku sa našťastie dosahujú pokroky. Stojí za zmienku, že Nobelovu cenu za medicínu z roku 2017 získal objaviteľ cirkadiánneho rytmu, ktorý má vplyv na molekulárny mechanizmus a tiež Svetová zdravotnícka organizácia zaradila poruchy spánku do Medzinárodnej klasifikácie chorôb.

Súvisiace články

Najčítanejšie