Americký stíhací pilot: Existujú skutočné UFO a nie sú to balóny
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Wikimedia
Ryan Graves je americký stíhací pilot vo výslužbe z roku 2019 a na základe svojich osobných skúseností sa domnieva, že je veľmi nesprávnym krokom neúmyselne spájať otázku balónov s pokročilými technológiami, ktorých vlastnosti nevieme vysvetliť.
UFO, prípadne UAP - napriek skratke hovoríme o tom istom: veľmi zjednodušene povedané, o neidentifikovaných lietajúcich objektoch. Táto téma v súčasnosti rezonuje a to aj vďaka zostrelenému čínskemu balónu. Situácia v očiach verejnosti azda nebola taká vyhrotená ani v čase, keď vyšli správy Kongresu alebo vznikli špecializované americké agentúry, ale počas februárového víkendu, keď sa nad Amerikou a Kanadou v rýchlom slede zostrelili tri takéto objekty. O aké objekty išlo, kedy budú vyzdvihnuté alebo dokonca aký je stav ich trosiek, môžeme len špekulovať. Posledný objekt mohol byť súkromný balón, ale kým sa nevyzdvihnú jeho trosky, nič nie je isté. Vieme tiež, že predtým bol vypustený čínsky špionážny balón, ktorého pozostatky boli skutočne veľmi transparentným spôsobom vytiahnuté z morských vĺn.
Hoci sa to nikde nespomína, uvedené skutočnosti vedú k záveru, že UAP sú v skutočnosti jednoduché technologické chemické zariadenia, balóny. Práve tento vznikajúci obraz však považuje Ryan Graves, bývalý pilot amerického námorníctva, za problematický a jeho názory uverejnil v článku Politico. Tu je jeho zhrnutie.
Ryan Graves je inžinier, ktorý v rokoch 2009 až 2019 slúžil 10 rokov ako pilot stíhačky, a svoj článok začína incidentom z roku 2014. V apríli toho roku sa dve stíhačky F/A-18 počas cvičenia stretli s "UAP" pri pobreží Virgínie. UAP, ktorý piloti spozorovali, vyzeral takto: tmavosivá kocka v priehľadnej guli, objekt "nehybne" stojaci vo vzduchu napriek obrovskému vetru. Tento objekt bol obzvlášť nebezpečný tým, že piloti boli od neho vzdialení len 30 metrov, čo znamenalo, že takmer došlo k zrážke. Cvičenie bolo zrušené a lietadlá sa vrátili na základňu.
Graves dodáva, že radarové signály podobných objektov boli pozorované vo veľkom počte už nejaký čas. Graves nastúpil k námorníctvu v roku 2009, ale v roku 2014 boli radarové systémy modernizované - vtedy boli zaznamenané neidentifikované objekty vo vzdušnom priestore. Najprv sa myslelo, že ide o programové chyby v novom systéme, ale potom sa zdroje porovnali so signálmi zachytenými inými systémami, napríklad infračervenými senzormi, ktoré zisťujú tepelné žiarenie, a dospelo sa k záveru, že radar sa nemýli. Nasledovala vyššie uvedená situácia, keď došlo k takmer úplnej kolízii.
Na základe toho, čo vieme teraz, by bolo ľahké povedať, že áno, bol to balón, ale Graves hovorí, že to tak nie je. Graves dodáva, že piloti stíhačiek prechádzajú veľmi prísnym výcvikom a lietadlá majú tie najlepšie senzory, takže vedia, čo vidia. Hovorí, že UAP dokázal zrýchliť na rýchlosť zvuku, dokázal sa nehybne vznášať vo vetre s rýchlosťou 120 uzlov (sila hurikánu 4. kategórie). Okrem toho nemal viditeľný motor ani žiadne deflektory, ktoré lietadlá používajú. Navyše zariadenie zostávalo funkčné počas celého dňa, na rozdiel od stíhačiek, ktoré museli dopĺňať palivo.
Hoci prítomnosť týchto zariadení bola akýmsi verejným tajomstvom, v tom čase sa nebolo na koho obrátiť. A keďže UAP zostávali vo vzdušnom priestore, jediným riešením bolo, aby piloti presunuli svoj výcvik inde.
Graves hovorí, že ani po takmer desiatich rokoch stále nevieme, čo boli tieto zariadenia zač, ale súhlasí s tým, že problém UAP dosiahol v súvislosti s čínskym špionážnym balónom bezprecedentný vrchol. Hovorí však, že je to problém, pretože medzitým nikto nehovorí o tom, že pokročilé objekty s nevysvetlenou špičkovou technológiou bežne lietali nad vojenskými základňami alebo vstupovali do vyhradeného vzdušného priestoru. Aby toho nebolo málo, samotné námorníctvo vie o 11 takmer nehodách, ako bola tá vyššie uvedená, v rokoch 2004 až 2021, a v máji minulého roka FAA vydala varovanie, keď komerčný let preletel pod UAP, pričom táto udalosť mala za následok zlyhanie dvoch hlavných systémov lietadla.
Graves zhŕňa to, čo o týchto objektoch vieme (a čo bolo opakovane povedané): v žiadnom prípade nejde o nejaký tajný projekt USA. Dodáva tiež, že všetky správy a videozáznamy o UAP sú tajné, čo znamená, že piloti v aktívnej službe o nich nesmú hovoriť a že žiadosti FOIA (žiadosti podľa amerického zákona o slobodnom prístupe k informáciám) sú zamietané. Toto sú teda dve veľké prekážky transparentnosti.
Graves však kritizuje aj Biely dom, napríklad za to, že sa o týchto moderných technologických nástrojoch nezmienil na tlačovej konferencii prezidenta Bidena 16. februára. Ďalším problémom je objavujúci sa náznak, že Biely dom si pletie balóny (a iné nízko technologické zariadenia), ktoré boli nedávno zostrelené, s nevysvetliteľne pokročilými zariadeniami, s ktorými sa piloti stretli. Graves sa domnieva, že Biely dom by mal pripustiť možnosť, že cudzia krajina vyvinula revolučnú technológiu. Ak však tieto pokročilé drony nie sú dielom cudzej krajiny, potom je potrebný veľmi rozsiahly vedecký výskum.
Bývalý pilot kritizuje nedostatočnú transparentnosť v tejto otázke zo strany americkej vlády a rôznych ministerstiev a agentúr - nie je jasné, nakoľko bude novozaložená AARO účinnejšia ako doteraz, ak sa s touto otázkou bude naďalej zaobchádzať podobným spôsobom.
Sú to zaujímavé postrehy a situáciu možno skutočne opísať tak, že ešte nikdy predtým nebola otázka UFO/UAP tak veľmi na programe dňa ako dnes a ešte nikdy predtým nebola natoľko zahmlievaná. Najčerstvejším príkladom je súkromný balón vypustený nad Huronským jazerom, ktorý stíhačky nezverejnili ani na videu, hoci tieto lietadlá mali veľmi sofistikované kamerové systémy a zachytenie sa uskutočnilo za denného svetla, za jasného počasia.