Jela
19.4.2024
NASA vydala nepochopiteľné vyhlásenie: Prepíše zvláštna vesmírna fotografia naše doterajšie poznatky?

Zdroj: Pexels

Vesmírny teleskop Jamesa Webba opäť odhalil niečo fantastické. Veľa vecí, ktoré sme doteraz považovali za skutočnosť, by sa tým mohlo zmeniť.

NASA neustále vydáva obrovské a prekvapivé oznámenia o vesmíre. Stále hľadá známky života na Marse, marsovský rover Perseverance je jedným z najvyhľadávanejších kľúčových slov na Googli, vesmírna agentúra sa pripravuje na pristátie ľudí na Mesiaci a vesmírny teleskop Jamesa Webba nás zaplavuje úžasnými snímkami. Vesmír ešte nikdy nebol tak blízko ako teraz.

Vesmírny teleskop Jamesa Webba je opäť v prevádzke a obraz, ktorý posiela na Zem, by mohol zásadne zmeniť naše myslenie. Objavil niekoľko galaxií, ktoré sú vysoko vyvinuté, hoci vznikli len 500 až 700 miliónov rokov po veľkom tresku. Navyše, práve objavené galaxie by mohli mať až 100-miliardovú hmotnosť Slnka.

Podľa našich doterajších znalostí, sú jednoducho príliš veľké na to, aby mohli existovať. A tak by to mohlo zmeniť naše doterajšie chápanie toho, ako mohli vzniknúť najstaršie galaxie, píše článok z časopisu Nature. Mimochodom, autorom vedeckého článku je univerzitný odborník Ivo Labbé, ktorý pôsobí na Swinburne University of Technology.

Novoobjavené galaxie majú teda veľkosť, ktorá vôbec nezapadá do obrazu, ktorý predstavuje prapôvodný obraz o Veľko tresku. Vedci sa následne na všetky čísla pozreli znova a znova, ale nejde o omyl, takže vedecký pohľad na raný vesmír sa môže časom zmeniť.