Jaroslava
26.4.2024
NASA ešte nikdy neukázala takýto obrázok z vesmíru: Na verejnosť sa dostala úžasná fotografia

Na Zem sa dostal nádherný obraz.

Ak nepríde expedícia na Marse a rover Perseverance s nejakým brilantným objavom, potom nám prinesie nejaký zázrak vesmírny teleskop Jamesa Webba.

Už sme si skoro zvykli, že najnovší super prístroj NASA, vesmírny teleskop Jamesa Weba, ktorý pokrýva úžasné vzdialenosti vo vesmíre a vytvára veľmi ostré snímky, nás takmer každý deň poteší senzačnými fotografiami, obrázkami, aké sme doteraz ešte nemali možnosť vidieť. Vesmírna agentúra teraz zverejnila fotografie Jupitera, najväčšej planéty Slnečnej sústavy.

NASA, ESA, CSA, Jupiter ERS Team

​Na snímke okrem polárnej žiary žiariacej na severnom a južnom póle planéty môžeme vidieť aj obrie cyklóny planéty Jupiter, z ktorých niektoré sú veľké ako samotná Zem. Okrem toho sa na obrázku objavujú aj dve zo 79 známych planét Jupitera, Amalthea a Adrastea.

NASA, ESA, CSA, Jupiter ERS Team

​Na práve zverejnených záberoch je vidieť aj Veľkú červenú škvrnu, ktorú sme už videli pri iných fotoaparátoch, no ešte nikdy tak ostro. Odborníčka, astronómka Heidi Hammel, sa tiež podelila s verejnosťou, že Veľká červená škvrna sa javí taká jasná, pretože oblaky siahajú veľmi vysoko do atmosféry.

Vesmírny teleskop Jamesa Webba je vzdialený 1,5 milióna kilometrov od Zeme a zdá sa, že zatiaľ všetko v štruktúre funguje veľmi hladko, experti tiež uviedli, že vopred naplánované 10-ročné prevádzkové obdobie sa môže predĺžiť na 20 rokov.