Prvého piráta ciest prenasledoval policajt na bicykli
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Pozrite si tiež archívne video o pokute za auto na streche.
Keď vás najbližšie rozčúlia radary, policajné hliadky s meračmi rýchlosti, dopravné kamery či nezmyselné dopravné značky, spomeňte si, že to všetko sa začalo pred takmer 130 rokmi. Vtedy padla prvá pokuta za rýchlosť.
Dňa 28. januára 1896 prechádzal Walter Arnold ulicami mestečka Paddock Wood v anglickom Kente rýchlosťou, ktorá štvornásobne prekročila povolený limit. Ten v tom čase predstavoval iba dve míle za hodinu (3,2 km/h). Áno, dnes sa dá rýchlejšie aj chodiť, no vtedy pred autami ešte musel kráčať človek s červenou vlajkou, ktorý varoval okolie pred blížiacim sa nebezpečenstvom.
Arnold sa však rozhodol ignorovať túto tradíciu a dupol na plyn. Jeho vozidlo sa rútilo rýchlosťou osem míľ za hodinu (13 km/h). To bol šok! Dopravný policajt na bicykli si nenechal tento priestupok len tak ujsť – vyskočil na svoj dvojkolesový stroj a Arnolda prenasledoval celých osem kilometrov, kým ho konečne zastavil. A výsledok? Pokuta vo výške jedného šilinga.
Ako Arnold reagoval, nie je známe, ale škandál mu nakoniec pomohol. Vlastnil totiž jeden z prvých autosalónov v krajine, kde predával nemecké vozidlá Benz. Medzi rokmi 1896 a 1899 jeho firma dokonca vyrábala vlastné automobily pod značkou Arnold Motor Carriage.
Ešte v tom istom roku britská vláda zvýšila maximálnu povolenú rýchlosť na 14 míľ za hodinu (22 km/h). A čo je dôležité – chodci s červenými vlajkami už nemuseli bežať pred autami. Doprava sa konečne mohla pohnúť vpred.