Jasno
19°
Bratislava
Ľubomír
13.8.2026
Biele mäso je rovnako škodlivé ako červené, tvrdia vedci
Zdielať na
Life
Sme chlapi

Biele mäso je rovnako škodlivé ako červené, tvrdia vedci

Zistilo sa, že červené mäso zvyšuje cholesterol rovnakým spôsobom ako biele. Čím by ste ho mali nahradiť?

fried-chicken_cover

Zdroj: Shutterstock

Amerických expertov poriadne prekvapila štúdia výskumného inštitútu v Oaklande, Kalifornii (CHORI), ktorá na rozdiel od všeobecného presvedčenia tvrdí, že červené mäso nemá v porovnaní s bielym mäsom škodlivejší účinok na hladinu cholesterolu v krvi (ich vplyv je rovnaký, ak majú rovnakú hladinu nasýtených tukov).

Štúdia publikovaná v časopise American Journal of Clinical Nutrition navyše ukazuje, že veľké množstvo skonzumovaného červeného a bieleho mäsa má za následok vyššiu hladinu cholesterolu ako konzumácia podobného množstva rastlinných bielkovín.

Pokiaľ ide o cholesterol, najzdravšie sú rastlinné bielkoviny, proteíny pochádzajúce zo zeleniny, mliečnych výrobkov a strukovín.

Podľa jedného z autorov štúdie, profesora Ronalda Kraussa, tento objav jasne naznačuje, že v prípade zníženia cholesterolu by sme mali konzumovať menej mäsa a prejsť na rastlinné bielkoviny.

Súvisiace články