Zomrel Virgil Abloh: Kráľ sociálnych sietí a trendsetter
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Instagram/Virgil Abloh
Vo veku 41 rokov podľahol zriedkavej rakovine známy návrhár, dlhoročný priateľ rapera Kanyeho Westa, zakladateľ celosvetovo úspešnej streetwear značky Off-White a umelecký riaditeľ pánskej kolekcie Louis Vuitton.
Včera večer na Instagrame jeho rodina oznámila, že zomrel vo veku 41 rokov. Trpel na zriedkavú agresívnu formu rakoviny, o boji s chorobou nikdy verejne nehovoril. Svojím netradičným prístupom zmenil svet módy. Povolaním inžinier a architekt, bol zaradený magazínom Time medzi 100 najvplyvnejších ľudí súčasnosti.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Cesta k móde a Off-White
Virgil pochádzal z relatívne malého mesta Rockfort v americkom Illinois. Na prianie otca vyštudoval inžinierstvo a architektúru, k jeho hlavným záujmom však patrila hudba, DJ-ing a skejterská kultúra. Jeho úspech bol úzko spätý s dlhoročnou spoluprácou s Kanye Westom, ktorých priateľstvo začalo v roku 2009, keď obaja pracovali ako internisti pre Fendi. Podľa vlastných slov sa za 500 dolárov mesačne nepretrhli a venovali sa radšej vlastnej tvorbe. Abloh krátko na to zaujal miesto umeleckého riaditeľa Westovej kreatívnej agentúry DONDA, kde bolo jeho úlohou organizovanie podujatí a tvorba reklamných produktov pre spevákovu značku.
V roku 2011 Abloh režíroval album Watch the Throne Jay-Z-ho a Kanyeho Westa, ktorý bol nominovaný na Grammy. O rok neskôr Abloh rozbehol v New Yorku svoju prvú značku Pyrex Vision, ktorá pozostávala z výpredajových flanelových košieľ značky Ralph Lauren za 40 dolárov, ktoré sa po následnej potlači predali za 550 dolárov za kus. Abloh ale tento projekt ukončil vysvetľujúc, že išlo len o sociálny experiment a následne založil v Miláne značku Off-White.
Značka Off-White je celosvetovo úspešná a dala by sa definovať ako luxusný street wear. Virgil Abloh ňou zaplnil miesto na trhu „šedú zónu medzi bielou a čiernou.“ Off-White dnes nosí každý, kto chce byť cool, od Beyoncé a Justina Biebera, až po modelky ako napríklad Bella Hadid. Jej logo pozostáva zo šikmých bielych pásov a ikonickým kúskom je dva metre dlhý industriálny opasok, ku ktorému Off-White nakrútili video, ako si ho správne uviazať.
Off-White
V neposlednom rade k megaúspechu Virgila dopomohli početné kolaborácie. Či už so športovou značkou Nike, luxusnou talianskou Moncler alebo s výrobcom nábytku Ikea. Abloh dával ľuďom presne to, čo chceli a akákoľvek ďalšia spolupráca či sólová tvorba boli dopredu predurčené na úspech.
V rozlúčkovom príspevku rodiny na Instagrame sa píše, že všetko robil pre svoje „17-ročné ja“ a zároveň veril v „silu umenia, ktoré dokáže inšpirovať budúce generácie“.