Roland
9.5.2024
Šokujúci obrázok zverejnený NASA: Na povrchu Jupitera sa objavil desivý "duch"

Šokujúci obrázok zverejnený NASA: Na povrchu Jupitera sa objavil desivý "duch"

Zdroj: Shutterstock

Ohromujúca fotografia bola zhotovená vo výške približne 7700 kilometrov nad mrakmi Jupitera.

Misia NASA Juno zachytila 7. septembra 2023 pri svojom 54. blízkom prelete ohromujúcu snímku severných oblastí Jupitera, známych ako Jet N7. Na snímke sú vidieť búrkové mraky a búrky pozdĺž Jupiterovho terminátora - hranice medzi dennou a nočnou stranou. Snímka osvetlená nízko uhlovým slnečným svetlom odhaľuje zložitú topografiu oblasti a poskytuje cenné poznatky pre vedcov skúmajúcich atmosférické procesy na Jupiteri. Ak by vám to však nestačilo, na snímke je vidieť aj skutočnú strašidelnú tvár.

Ohromujúci obrázok, ktorý vznikol vo výške približne 7 700 kilometrov nad Jupiterovými mrakmi na 69 stupňoch severnej zemepisnej šírky, zhotovil civilný vedec Vladimir Tarasov pomocou nespracovaných údajov z kamery JunoCam.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa NASA (@nasa)

NASA nedávno zverejnila analýzu jesenných vzoriek hornín asteroidu, ktorý by mohol dopadnúť na Zem za 150 rokov. Ide o absolútne prelomový objav, keďže ich sonde, ktorá bola k Bennu vyslaná v roku 2020, sa podarilo získať zásadné informácie. Z výsledkov vyplýva, že horniny obsahujú vodu a sú plné zlúčenín uhlíka. To naznačuje, že asteroidy tohto typu nesú stavebné kamene života.

Mohol by to byť skutočný prelom v pochopení vzniku života na Zemi. Predpokladá sa tiež, že tieto modely by mohli slúžiť ako časové kapsule, ktoré nám pomôžu pochopiť ranú históriu našej Slnečnej sústavy. Okrem toho by nám tieto údaje mohli pomôcť chrániť sa pred budúcimi hrozbami zo strany asteroidov, ako je Bennu.