Oblačno
Jela
19.4.2024
Opakujúce sa rádiové signály zachytené vo vesmíre: Chystá sa senzačné oznámenie?

Zdroj: Pexels

Isté je, že prichádzajú z rovnakého zdroja.

Dlhodobou túžbou ľudstva je nadviazať kontakt s mimozemskými civilizáciami. Je to dôležitá ambícia, aj keď netušíme,  či by tieto mimozemské bytosti s nami mali mierové úmysly.

Astronómovia nedávno zaznamenali senzačný objav - 25 vysokovýkonných rýchlych rádiových zábleskov, ktoré sú zrejme opakujúcimi sa signálmi. Vznikla tak nádej, že všetky tieto objavy pochádzajú z inteligentných civilizácií, čo znamená, že sa blížime k veľkému oznámeniu, že vo vesmíre nie sme sami.

"Rýchle rádiové záblesky sú neuveriteľne vysokoenergetické rádiové vlny, ktoré trvajú len niekoľko milisekúnd a pochádzajú zo zdrojov mimo našej galaxie. Známych je už viac ako sto a ich počet rýchlo rastie. Stále však nevieme, čo ich spôsobuje, hoci existujú desiatky teórií,"

- uvádza sa na webovej stránke AAS Nova. Skutočne zaujímavé je, že tieto rýchle rádiové záblesky sa opakujú. Dvadsaťpäť signálov bolo zachytených v rokoch 2019 až 2021 a vedci si myslia, že by mohli pochádzať z neutrónových hviezd a čiernych dier.

Predpokladá sa však, že zdrojom by mohli byť aj mimozemské komunikačné zariadenia, čo seriózni odborníci nevylučujú. V súčasnosti používaný teleskop CHIME je už dostatočne pokročilý na to, aby presne určil polohu rýchlych rádiových zábleskov na oblohe a rozsah ich rozptylu. Potom môžu s istotou tvrdiť, že opakujúce sa signály pochádzajú z rovnakého zdroja. Ale odkiaľ a čo sa nám snažia povedať?