Zbohom Facebook: Generácia Z ďakuje, ale neprosí si ťa!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Pixabay
Dnešní tínedžeri využívajú internet čoraz viac, no používanie Facebooku v ich kruhoch v posledných rokoch dramaticky pokleslo.
Podľa najnovšej štúdie Pew Research Center používa Facebook iba 32 percent americkej mládeže vo veku 13-17 rokov. V predchádzajúcom prieskume uskutočnenom v rokoch 2014-15 bola táto miera 71 percent, takže počet mladých používateľov sa dramaticky znížil.
Podľa odborníkov je to všetko spôsobené tým, že dnes majú k dispozícii pomerne veľa platforiem, kde môžu neustále získavať najnovšie informácie a môžu skrolovať prakticky donekonečna. Keďže myseľ už nedokáže spracovať toľko podnetov, platformy, ktoré mladí ľudia pociťujú ako menej hodnotné, sa pomaly vytrácajú z ich každodenného používania.
Jules Terpak, tiktokker zaoberajúci sa digitálnou kultúrou, je presvedčený, že tínedžeri si Facebook často spájajú so svojimi rodičmi, takže táto stránka sociálnych médií už generácii Z nemôže veľa ponúknuť. Obsah, ktorý mladý človek vidí u priemerného používateľa Facebooku, má podľa neho ďaleko od toho, čo ho v skutočnosti zaujíma,
- píše Techcrunch.
Pre mnohých je obsah objavujúci sa na Facebooku mimoriadne nudný, dokonca ho považujú za zavádzajúci a negatívny. Pokles by tak mohol byť zlou správou nielen pre spoločnosť Meta, ale aj pre inzerentov, pretože by mohli prísť o veľkú časť svojich príjmov.