Vojtech
23.4.2024
Nečakané oznámenie NASA: Fantastický objav na Marse, ktorý všetko mení. Obrovská pomoc pre budúce misie na Mars

Odborníci zaznamenali prekvapivý objav.

Nedávny nárast záujmu o výskum vesmíru je ohromujúci, vesmír sa rozšíril a to je vidieť aj v pretekoch v novinkách. Na trhu dnes neexistuje bulvárny denník, ktorý by z prvej ruky neinformoval o tom, že NASA oznámila nový objav alebo čo objavila sonda Perseverance či Curiosity. Je tiež ťažké predstaviť si týždeň bez aspoň jedného alebo dvoch obrázkov úžasného vesmírneho teleskopu Jamesa Webba.

Sonda Perseverance pátra po stopách niekdajšieho života na červenej planéte a existuje obrovská šanca, že jej vzorky privezené na Zem nám pomôžu konečne odhaliť tajomstvá Marsu.

Množstvo noviniek však prináša aj americká vesmírna agentúra NASA.

Nedávno sa napríklad objavila správa, že na Marse sa našla úplne nová príležitosť, ktorá vytvára veľký potenciál pre budúce vesmírne misie. Tvrdia, že planéta by mohla byť plná drahých kameňov, ktoré by sa dali využiť na získavanie vody pre budúce misie, uvádza článok z Arizonskej štátnej univerzity.

Aké drahokamy mohli nájsť?

Odborníci organizácie píšu o opále, čo je obrovská novinka, keďže je známe, že opál vzniká viazaním vody, čo umožňuje pomerne ľahko získať jednu zo základných životných surovín. Tento veľký objav by mohol znížiť náklady na misiu na Mars tým, že by sa znížila potreba dopraviť vodu na červenú planétu.