Marcel
20.4.2024
Vyhotovili mrazivý záber Slnka: V NASA zamrzol aj vzduch, keď ho zbadali

Vyhotovili mrazivý záber Slnka: V NASA zamrzol aj vzduch, keď ho zbadali

Zdroj: Shutterstock

Vedci z NASA boli úplne šokovaní, keď toto uvideli na Slnku.

Mnoho ľudí ani netuší, čo sú to koronálne diery, ktoré sa objavujú na povrchu Slnka. Sú to tie tmavé škvrny, ktoré sú vlastne oblasti slnečnej koróny s nižšou teplotou a slabšou intenzitou röntgenového žiarenia, útvary s otvoreným magnetickým poľom, cez ktoré prúdia častice zo Slnka. Tieto koronálne diery sú vytvorené tak, že keď sa nebeské teleso blíži k svojmu solárnemu maximu, aktivita na jeho povrchu sa zvyšuje.

Prítomnosť týchto dier nie je nezvyčajná, no teraz sa podarilo urobiť ich záznam, ktorý šokoval dokonca aj vedcov z NASA. Koronálne diery teraz môžete vidieť vo veľmi zvláštnom tvare, bolo to, akoby sa Slnko usmialo na vedcov, ktorí ho fotografovali.

Erupcie častíc spôsobené koronálnymi dierami pravdepodobne dosiahnu Zem v priebehu niekoľkých dní a môžu spôsobiť geomagnetickú búrku. Odborníci však všetkých upokojili, že išlo o slabú erupciu, ktorá nebude mať na nič vážny vplyv.

Správa o usmievavom Slnku obletela celý svet, na sociálnych sieťach sa objavili mémy, v ktorých môžete vidieť skutočné nebeské teleso bok po boku so slnkom s detskou tvárou z detského seriálu Teletubbies, ktoré sa tiež vždy s úsmevom prebúdza za kopcom. Ale našli sa aj takí, ktorí si podľa neho vyrezali vlastnú halloweensku tekvicu.