Sony by sa mohlo stať automobilkou: Predstavilo nový model
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Sony
Technologický gigant konečne potvrdil, čo sme už dlho tušili - skutočne zvažuje vstup do sveta výroby automobilov. Konkrétne teda elektromobilov.
Sony Vision-S 02 SUV Concept
Spoločnosť Sony prezentuje na práve prebiehajúcom veľtrhu spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas celý rad produktov, vrátane nových televízií a setov pre virtuálnu realitu. Pre nás je však najdôležitejšou premiérou predstavenie už druhého elektrického konceptu Sony, ktorým je SUV Vision-S 02.
Spoločnosť tak nadväzuje na koncept elegantného sedanu Vision-S 01, predstaveného v roku 2020, ktorého dizajnový štýl je dobre viditeľný aj na SUV. Tentokrát sa ale spoločnosť rozhodla staviť skôr na praktickosť, než na prehliadku technológií.
Oba modely majú spoločnú platformu, dĺžku 4.895 mm a zhodný je aj rázvor 3.030 mm. SUV je však širší (1.930 mm) a pochopiteľne aj vyšší (1.650 mm). V podbehoch konceptu sú 20“ liate kolesá a jeho hmotnosť sa vyšplhala na 2.480 kilogramov.
Sony
Vnútri kabíny ponúka SUV voliteľne štvormiestnu alebo sedemmiestnu konfiguráciu, zatiaľ čo sedan je iba štvormiestny. Až na odlišnú koncepciu ale kabína SUV výrazne pripomína sedan a podobná bude zrejme aj palubná výbava.
Pod kapotou sa potom opäť stretávame s rovnakou technikou, ako v prípade sedanu, ktorú tvoria dva elektromotory, každý s výkonom 200 kW. Jeden je umiestnený vpredu a poháňa predné kolesá, zatiaľ čo druhý vzadu a poháňa zadné kolesá.
Sony tentoraz neuviedlo časy akcelerácie z 0 na 100 km/h, koncept sedanu S 01 však sľuboval 4,8 sekundy. Maximálna rýchlosť sedanu potom mala byť takmer 240 km/h, pri koncepte SUV potom automobilka uvádza iba „cez“ 180 km/h.
Sony
Na horšej dynamike konceptu SUV sa pritom mohla podpísať tak hmotnosť, ktorá je oproti sedanu o 130 kilogramov vyššia, ako aj aerodynamika, pretože je koncept SUV vyšší a súčasne má vyššiu svetlú výšku (11,9-13,5 u sedanu vs. 15,7 cm pri SUV).
Na koncepte Vision-S 02 je ale zaujímavá ešte jedna vec. Zatiaľ čo pri koncepte elektrického sedanu spoločnosť Sony opakovane popierala úvahy o jeho výrobe, pri predstavení konceptu SUV oznámila plán založiť divíziu Sony Mobility, v rámci ktorej chce zisťovať svoje možnosť vstupu na trh elektromobility. Možno sa tak do pár rokov stretneme s elektromobilmi Sony aj na cestách.