Marcel
20.4.2024
NASA zverejnila znepokojujúce snímky Marsu: Sú na nich vidieť dokonalé kruhové tvary

Americká vesmírna agentúra zverejnila niekoľko senzačných fotografií.

Odkedy marsovské vozidlo Perseverance brázdi povrch červenej planéty, záujem o projekt NASA rastie a vesmírna agentúra si robí dobrú reklamu pravidelným zverejňovaním ohromujúcich záberov z Marsu. A to, samozrejme, mnohí ľudia využívajú a rozpitvávajú ich, aby si ich trochu prifarbili.

V minulosti si mysleli, že objavili marťanskú bránu, opicu, človeka v skafandri a dávnejšie aj pozostatky chrámu, a to ľudia, ktorí si hovoria vesmírni bádatelia aj veľmi často propagujú na YouTube. Nedávno bol na Marse spozorovaný nezvyčajný objekt, o ktorom sa písalo na mnohých fórach.

Teraz sa na povrchu červenej planéty objavili dokonale kruhové pieskové duny. A niet divu, že ihneď rozprúdili ľudskú predstavivosť. Tieto zvláštne tvary spozorovala sonda Mars Reconnaissance Orbiter. Sonda skúmala, ako sa topí ľad v marťanskom zimnom svete, keď ich nasnímala. Ukazujú, že piesok sa pohybuje smerom na juh. Sonda Orbiter skúma najmä podnebie na Marse a miesta, kde by v budúcnosti mohli byť na povrchu planéty miesta pristátia.

Tu sú fotografie, ktoré mnohých fascinovali: