Polojasno
Bratislava
Jaroslava
26.4.2024
Okolo najvyššieho mrakodrapu na svete plánujú špeciálnu metropolu
Zdielať na
Chill

Okolo najvyššieho mrakodrapu na svete plánujú špeciálnu metropolu

Zdroj: ZNera

Okolo mrakodrapu Burdž Chalífa, bola naplánovaná budova v tvare prstenca, kde budú ľudí prevážať visuté železnice.

​Mrakodrap Burdž Chalífa (828 metrov) je svetovým lídrom na mnohých frontoch: okrem iného je to najvyššia budova na svete, najvyššia samostatne stojaca stavba, budova s ​​najväčším počtom poschodí (163) a najdlhším výťahom. Super vysoký mrakodrap, ktorý otvorili v roku 2010, sa mal pôvodne volať Burj Dubai, no slávna architektonická firma Emaar Properties zo Spojených arabských emirátov sa počas výstavby dostala do finančnej krízy, a tak nakoniec dostal meno po vládcovi, ktorý im pomohol von problémov, Sheikh Khalifa bin Zayed Al Nahyan. V priebehu rokov bolo veľa plánov postaviť mrakodrapy prevyšujúce Burj Khalifa, ale zatiaľ sa mu podarilo udržať si prvé miesto a podľa plánov dubajskej architektonickej kancelárie aj v budúcnosti, ak nebude najvyššia, určite sa môže stať unikátnym stavebným komplexom.

ZNera Space by okolo veže vytvoril obrovskú prstencovú štruktúru, ktorá by vytvorila „stálu metropolu“ s priemerom 3 km, kde by si návštevníci mohli vychutnať výhľad na okolitú krajinu v zelenom prostredí. Výška Downtown Ring by nebola taká vysoká ako Burj Khalifa, ale 550 metrov vysoká stavba by bola stále veľkolepým riešením, ako spojiť oddelené budovy, ktoré oddeľujú od seba ľudí, a ktoré sú typické pre Dubaj a mnoho ďalších veľkých miest na svete. Spodnú a hornú úroveň kruhovej budovy by podľa konceptu spájal vertikálny zelený „sky park“, kde sa návštevníci môžu stretnúť nielen so zeleným prostredím, ale aj s púštnou krajinou či bažinatými regiónmi.

V duchu ekologickej prevádzky by budova fungovala s využitím slnečnej energie a zavlažovania dažďovou vodou, čiže by predstavovala zelenú oázu v meste Dubaj, ktoré nemá obzvlášť zdravý vzduch. Prstenec by fungoval ako rekreačné stredisko, kde by sa ľudia prepravovali visutou železnicou medzi rôznymi lokalitami.

Súvisiace články