Ľudmila, Ľudomila
16.9.2024
Inžinier NASA tvrdí, že dokáže vypustiť raketu bez paliva

Inžinier NASA tvrdí, že dokáže vypustiť raketu bez paliva

Pozrite si tiež archívne video o štarte raketoplánu.

Charles Buhler založil spoločnosť po tom, čo si uvedomil, že je len otázkou času, kedy sa vesmírne rakety dostanú do vesmíru bez paliva.

Jednou z najnákladnejších častí vypúšťania satelitov - a vesmírnych projektov vo všeobecnosti - je dostať raketu z povrchu planéty do vesmíru. Na to je potrebné obrovské množstvo paliva, preto nie je divu, že sa inžinieri snažia skonštruovať čo najúčinnejšie motory. Bývalý inžinier NASA teraz tvrdí, že jeho spoločnosti sa v tejto oblasti konečne podaril prelomový objav.

Podľa spoločnosti Exodus Propulsion Technologies nejde o žiadny prelom. Charles Buhler, spoluzakladateľ spoločnosti, už skôr pre The Debrief uviedol, že vyvinuli prúdový motor, ktorý nepotrebuje palivo. Buhler svoje odvážne tvrdenie zakladá na tom, že spoločnosť našla prírodný zdroj, ktorý môže motor poháňať.

Buhler prezradil, že prírodná sila, ktorú objavili, je taká účinná, že ju budeme používať ďalších tisíc rokov. Vlastné výpočty spoločnosti však ukazujú, že táto nová „záhadná sila“ môže dodať 10 milinewtonov. Aby sme to všetko uviedli do kontextu, držanie jablka v dlani zodpovedá sile 1 newtonu - teda 100-krát väčšej sile, než o akej hovorí Buhler. Takže hlavnou otázkou v tejto chvíli je, či sa výsledok dá zväčšiť.

Samozrejme, tvrdenie spoločnosti patrí do kategórie odvážnych, takže sa nemožno čudovať, že vedecký svet to sleduje so záujmom. Ak sa to podarí, takéto zariadenia by mohli v budúcnosti zohrať významnú úlohu, a to aj pri misiách Artemis, ktoré by inak potrebovali niekoľko ton paliva na jeden štart, aby sa dostali do vesmíru - a potom na Mesiac.