Jasno
Bratislava
Milan
27.11.2022
Cadillac predstavil nový špeciál: Na trať vyrazí v roku 2023
Zdielať na
Mototech

Cadillac predstavil nový špeciál: Na trať vyrazí v roku 2023

Zdroj: Cadillac

Novovzniknuté kategórie LMH a LMDh sa veľmi rýchlo plnia zaujímavými vozidlami. Teraz predstavil svoj závodný prototyp Cadillac.

​Cadillac Project GTP Hypercar patrí do kategórie LMDh (Le Mans Daytona h), ktorá spadá pod svetový šampionát FIA WEC a kanadsko-americký šampionát IMSA. Vo FIA WEC bude kategória LMDh bojovať aj s vozidlami kategórie LMH. To znamená, že na Cadillac čaká skutočne obrovská konkurencia, aká nemá v modernej ére motoršportu obdoby.

Vo formule 1 máte teraz 10 tímov, ale iba 3 dodávateľov motorov (Ferrari, Mercedes, Renault) - s odretými ušami môžeme započítať aj Red Bull Powertrains, alebo prebrandovanú Hondu. V rally šampionáte WRC sa musíme uspokojiť s tromi značkami - Toyota, Hyundai a Ford. Treba dodať, že za prítomnosť Fordu vo WRC môžeme vďačiť najmä tímu M-Sport, ktorý do chodu tímu s minimálnou podporou továrne vkladá už niekoľko neuveriteľných množstiev úsilia.

Ešte horšia bola situácia v šampionáte vytrvalostných závodov WEC, kde posledných niekoľko rokov bojuje automobilka Toyota v podstate sama so sebou. S príchodom nových kategórií LMH a LMDh sa však toto mení. V kategórii LMH sa objavia napríklad Toyota, Peugeot, Glickenhaus a Ferrari. V kategórii LMDh, ktorej súčasťou je Cadillac, sa môže tešiť na Audi, BMW, Porsche alebo Lamborghini. Mnoho ďalších značiek svoju účasť zvažuje, alebo ju ešte oficiálne nepotvrdilo. To už je solídne stretnutie!

Teraz ale poďme ku Cadillacu Project GTP Hypercar. Je sympatické, že dizajn prototypu odkazuje na dizajnový jazyk značky. Nedivte sa teda, pokiaľ vám tento hypercar bude pripomínať niektorý z modelov Cadillac. Ľudia, ktorí na tomto projekte pracujú, však spomínajú, že pred prvým vyjdením na trať podstúpi prototyp niekoľko podstatných zmien.

Čo sa meniť nebude, je motor pod kapotou. Cadillac zatiaľ neprezradil detailnú technickú špecifikáciu vozidla, ale odtajnil, že ich hypercar bude poháňať úplne nový 5,5-litrový motor DOHC V8. Keď úplne nový, tak úplne nový. Na otázku miestnych novinárov, či má tento motor nejakú podobnosť s motorom zo súčasnej Corvetty, odpovedala šéfka športovej divízie GM Laura Klauser vyhýbavo: "Motor je úplne nový".

Klauser následne vysvetlila, prečo Cadillac vyvíja pre vozidlo kategórie LMDh nový motor. „Chceli sme sa uistiť, že sme priniesli to najlepšie riešenie z motorovej časti v kombinácii so špecifickým podvozkom. Keď sa pozriete na konkurenciu, chcete priniesť ten najsilnejší balíček,” povedala Klauser.

Predpisy pre techniku ​​vozidiel LMDh sú pomerne flexibilné. Systémový výkon vozidla nesmie presiahnuť 500 kW (680 k), samotný špeciál musí vážiť minimálne 1.030 kilogramov a cena podvozku (bez motora) nesmie presiahnuť milión eur. Pri motore nie je cenový limit stanovený.

Na vývoji a celkovej konštrukcii Project GTP Hypercar sa podieľa Cadillac Design, Cadillac Racing a Dallara. Prvýkrát na trať sa v rámci testovania dostane špeciál ešte v tomto roku. Premiérovými pretekmi by mali byť preteky 24h of Daytona 2023, ktoré sa konajú pravidelne na prelome januára a februára.

Súvisiace články

Najčítanejšie