Nový Ducati Streetfighter je brutálne krásny!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Ducati oficiálne predstavil druhý modelový rad, ktorého srdcom je vidlicový štvorvalec. Nový Streetfighter V4 priamo nadväzuje na Panigale V4 a možno ho vnímať aj ako superšport bez kapôt a so širšími riadidlami.
Ducati Panigale V4 Streetfighter
Ducati ponúkla prvú ochutnávku modelu Streetfighter V4 už v prvom polovici tohto roku, keď bol koncom júna k videniu v špecifickom farebnom prevedení počas pretekov Pikes Peak International Hill Climb. Tu, žiaľ, došlo k tragickej nehode tohto stroja, ktorú jeho jazdec Carlin Dunne neprežil, keď údajne narazil na hrb na ceste a stratil kontrolu nad riadením.
Ducati teraz už predstavuje Streetfighter V4 vo finálnej podobe, v ktorej zamieri na trh. Novinka priamo vychádza zo súčasných štvorvalcových superšportov svojej značky a samotný Claudio Domenicali, generálny riaditeľ Ducati, už v júni uviedol, že je to vlastne Panigale V4 na jazdu na bežných cestách.
Zásadné odlišnosti medzi modelmi Streetfighter V4 a Panigale V4 sa teda týkajú dizajnu a pozície jazdca za riadidlami.
Ducati sa neobmedzila iba na vytvorenie agresívnej vizáže, ale pohrala sa aj s aerodynamikou a výsledkom sú krídelká na bokoch krytu chladiča, ktoré v rýchlosti 270 km/h generujú prítlak 20 kg na predné koleso a 8 kg na zadné koleso. Zároveň tieto krídelká zlepšujú odvod tepla z chladiča.
Pohonná jednotka v podobe vidlicového štvorvalca s objemom 1103 kubických centimetrov je v modeli Streetfighter V4 naladená na najvyšší výkon 153 kW (208 k) pri 12.750 otáčkach za minútu a krútiaci moment 123 N.m pri 11.500 otáčkach za minútu. Pri použití ladeného výfuku Akrapovič je k dispozícii najvyšší výkon 162 kW (220 k) a krútiaci moment 130 N.m, zatiaľ čo hmotnosť motocykla sa zníži o 6 kg.
Základné prevedenie Ducati Streetfighter V4 je vybavené prednou vidlicou Showa BPF a zadným tlmičom Sachs, zatiaľ čo verzia Streetfighter V4 S má prednú vidlicu Öhlins NIX30 a vzadu tlmič Öhlins TTX36. Obe verzie potom využívajú vpredu radiálne strmene Brembo Monobloc Stylema v kombinácii s kotúčmi s priemerom 330 mm a vzadu dvojpiestkový strmeň s kotúčom s priemerom 245 mm.
Ducati Streetfighter V4 má v štandardnom prevedení rázvor kolies 1488 mm a sedlo vo výške 845 mm. Pohotovostná hmotnosť je podľa oficiálnych materiálov 201 kg av prípade verzie S, ktorú zdobia kované kolesá Marchesini, je uvedená pohotovostná hmotnosť 199 kg.
Ducati Streetfighter V4 sa samozrejme pýši aj záplavou modernej elektroniky, zahŕňajúcu okrem iného Cornering ABS pre predné koleso, kontrolu trakcie DTC EVO 2, Slide Control, Wheelie Control EVO, Power Launch pre rýchle štarty, nastavenie brzdenia motorom a rýchloradenie DQS EVO doplnené tlačidlami pre rýchle radenie.