Oblačno
29.3.2024
Ohromujúci objav na Venuši: Vedci nemôžu uveriť, čo našli

Ohromujúci objav na Venuši: Vedci nemôžu uveriť, čo našli

Zdroj: NASA

Vďaka Venuši našla NASA vo vesmíre ďalší zaujímavý objav.

NASA sa v súčasnosti zameriava najmä na Mesiac a Mars, ale to nie je jediná vec, na ktorej vedci pracujú, pretože vo vesmíre je ešte veľa tajomstiev, ktoré chcú vedci odhaliť - a pravdepodobne si dobre uvedomujú, že keď budú mať odpovede, budú mať ešte veľa otázok, takže objavy budú pokračovať donekonečna.

Zdá sa, že aj Venuša stojí za pozornosť, pretože už v roku 1994, počas misie Magellan, urobila NASA na tejto planéte prekvapujúci objav, keď dospela k záveru, že by tam prekvapivo mohla byť aktívna sopečná činnosť, a tak začala túto oblasť monitorovať - a teraz sa ukazuje, že mali pravdu, pretože v posledných rokoch došlo k niekoľkým významným zmenám.

NASA sa zamerala na veľkú sopku na Venuši s názvom Maat Mons, ktorá sa ukázala ako stále aktívna, pričom v posledných rokoch sa jej tvar zmenil, kráter sa rozšíril a v jeho okolí sa nachádza stuhnutá láva - čo znamená, že planéta ukrýva viac tajomstiev, ako si ktokoľvek myslel.

Je ľahké pochopiť, prečo sa NASA rozhodla spustiť misiu VERITAS, ktorej cieľom je monitorovať činnosť vulkánov na Venuši a získať dôležité informácie o vnútornom fungovaní a vývoji planéty - misiu, ktorú vesmírna agentúra plánuje spustiť o desať rokov a ktorá pravdepodobne prinesie zaujímavé výsledky.

Zobraziť tento príspevok na Instagrame