YouTube oznamuje revolučnú zmenu: Prevráti životy používateľov naruby
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Pixabay
Spoločnosť Google sa neustále snaží zlepšovať službu YouTube a teraz chce urobiť ďalšiu revolučnú zmenu.
Je to neuveriteľné, ale myšlienka na YouTube sa zrodila na silvestrovskej párty v roku 2004, keď Steve Chen chcel zdieľať videá z párty so svojimi priateľmi, ale absolútne mu to nešlo. Chen sa neskôr spojil so svojimi dvoma bývalými kolegami zo spoločnosti PayPal, Chadom Hurleym a Jawedom Karimom, a spoločne sa rozhodli vytvoriť stránku, na ktorú by mohol ktokoľvek nahrávať a sledovať videá.
V roku 2005 si zaregistrovali názov domény "youtube.com", pričom si neuvedomovali, že sa stane jednou z najčastejšie zadávaných adries URL v prehliadačoch.
YouTube sa čoskoro stal medzi používateľmi internetu veľmi populárny. Investičná spoločnosť Sequoia Capital poskytla 11,5 milióna dolárov na podporu rozvoja YouTube, čo umožnilo rozšírenie a zlepšenie stránky.
O rok neskôr spoločnosť Google oznámila, že kupuje YouTube za 1,65 miliardy USD, čo bola v tom čase rekordná suma pre internetovú spoločnosť. Spoločnosť Google sľúbila, že zachová autonómiu a kreativitu YouTube a zároveň integruje svoje vlastné technológie a reklamný systém.
Google samozrejme neustále vyvíja a inovuje platformu na zdieľanie videí, aby vyhovovala potrebám a očakávaniam svojich používateľov.
Nedávno bolo oznámené, že na YouTube bude spustená nová služba, ktorá sa testuje na systéme Android. Pôjde o funkciu vyhľadávania skladieb podobnú službe Shazam. V nej si môžete dokonca brnkať melódiu alebo nahrať úryvok, aby ste identifikovali skladbu. Ak bude úspešná, YouTube presmeruje používateľov na príslušné videá.
Nová funkcia bude pravdepodobne veľmi obľúbená u používateľov, ktorí už nebudú musieť otvárať samostatnú aplikáciu. A spoločnosť Google poteší, že sa tým zvýši množstvo času, ktorý ľudia strávia na YouTube.