V Paríži na elektrickej kolobežke nepredbehnete už ani bežca
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: Vlad Bejenaru/Unsplash
Magistrát mesta Paríž sa rozhodol, že zdieľané elektrické kolobežky by nemali jazdiť rýchlejšie ako 10 km/h, čo je rýchlosť ležérneho joggingu. Rozhodnutie vzniklo pre množstvo nehôd.
Vedenie mesta prinútil konať tragický incident z júna tohto roku: dve ženy na brehu Seiny zrazili na elektrických kolobežkách chodca a z miesta nehody ušli. Zrazený chodec o niekoľko dní v nemocnici zomrel, informuje TechCrunch. Podľa článku sa s týmito prostriedkami za tento rok spôsobilo takmer tristo dopravných nehôd, ktoré mali za následok 329 zranení a dve úmrtia.
O regulácii obľúbeného dopravného prostriedku sa vo Francúzsku v minulosti diskutovalo niekoľkokrát: pred dvoma rokmi vyšlo nariadenie, ktoré zakazuje používanie elektrických kolobežiek rýchlejších ako 25 km/h, jazdenie na chodníkoch a ich používanie osobám mladším ako 12 rokov. V júli tohto roku boli zavedené rýchlostné limity v obľúbených destináciách turistov a v septembri sa mohol každý obvod rozhodnúť, ktoré komunikácie označí za „pomalé cesty“. Poskytovatelia služieb to rešpektovali, no odteraz bude maximálna rýchlosť v celom meste 10 km/h.
Prečo práve Paríž?
Ako zdôrazňuje TechCrunch, francúzske hlavné mesto je obľúbenou destináciou turistov z celého sveta, čiže niet divu, že tam chcelo prevádzkovať služby s poskytovaním elektrických kolobežiek až šestnásť spoločností. Magistrát udelil povolenie trom z nich.
Po vypuknutí epidémie koronavírusu sa zdalo, že zdieľaným elektrickým kolobežkám odzvonilo, ale o pol roka sa situácia stabilizovala. Uvidíme, aký dopad na ne budú mať zmeny dopravných návykov a prísne regulácie vedenia mesta.